Praca na kolei wąskotorowej

Nadmorska Kolej Wąskotorowa zatrudni pracowników stałych i sezonowych. Do obsadzenia są etaty na stanowiskach maszynistów, mechaników, kierownika pociągu, elektryka oraz pracownika torowego. Ponadto, na okres sezonu poszukiwani są pracownicy do obsługi kas oraz punktów informacji turystycznej, zlokalizowanych na dworcach kolejowych w Trzęsaczu, Rewalu i Pogorzelicy.

Gwarantujemy pełną ochronę pracy i płacy, zatrudnienie na umowę o pracę, rozwój zawodowy oraz ciekawą pracę w przyjaznym miejscu. Dla osób zamiejscowych możliwe jest zakwaterowanie nad morzem na okres sezonu.

Więcej szczegółów dotyczących warunków zatrudnienia znajduje się na stronie internetowej www.kolej.rewal.pl.

Kontakt telefoniczny w sprawie pracy w dni robocze (pn-pt), w godz. 8: 00-15: 00, pod nr 691 939 363.

ZSP w Rewalu laureatem XI edycji Funduszu Naturalnej Energii

Miło nam poinformować, że Nasza Szkoła została laureatem XI edycji konkursu grantowego, organizowanego przez Fundusz Naturalnej Energii

Jury nagrodziło 48 z 221 nadesłanych projektów. W ramach realizacji przedsięwzięcia przed budynkiem szkoły powstanie Edukacyjną Ścieżka Ekologiczna „Morświnkowe Opowieści”. Mamy nadzieję, że pomoże ona zwiększyć świadomość ekologiczną mieszkańców i turystów naszej gminy.

Więcej informacji o konkursie https://www.gazsystemdlanatury.pl/o-konkursie/

KOMUNIKAT

Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Gryficach
do właścicieli i zarządców obiektów budowlanych w związku z potencjalnymi zagrożeniami występującymi w okresie zimowym

Przypominam, że w sytuacji wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych (obfite opady śniegu, tworzenie się sopli, brył i nawisów lodowych i śniegowych), które mogą spowodować uszkodzenie obiektu budowlanego lub sprowadzić zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska, właściciele i zarządcy zobowiązani są do zapewnienia bezpiecznego użytkowania obiektu budowlanego, zgodnie z art. 61 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. — Prawo budowlane (Dz.U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.). W szczególności do obowiązków właścicieli i zarządców należy dbałość o należyty stan techniczny budynku, w tym niedopuszczanie do przeciążenia konstrukcji budynku przez zalegający na dachu śnieg i zapewnienie w razie konieczności odśnieżania dachu. Obowiązek ten obejmuje także usuwanie sopli, brył, nawisów lodowych i śniegowych, mogących zagrozić bezpieczeństwu osób znajdujących się bezpośrednio przy budynku.

Jednocześnie należy przy tym pamiętać, że niewłaściwe wykonywanie prac związanych z usuwaniem śniegu z dachu może stwarzać ogromne zagrożenie, zarówno dla samego budynku, jak i dla osób wykonujących te prace. Dlatego muszą być one prowadzone z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i przepisów BHP.

Przypominam jednocześnie, że niewłaściwe utrzymanie i użytkowanie obiektu budowlanego oraz nie zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania obiektu budowlanego zagrożone jest grzywną nie mniejszą niż 100 stawek dziennych, karą ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku (zgodnie z art. 91a ustawy — Prawo budowlane). W związku z powyższym, w celu uniknięcia zagrożeń, zwracam się do wszystkich zobowiązanych o bezzwłoczne spełnianie obowiązków wynikających z w/w przepisów.

Gryfice, dnia 4 lutego 2021 r.

Wójt Gminy Rewal informuje o pomocy dla przedsiębiorców

Wprowadzone obostrzenia związane z pandemią koronawirusa w dużej mierze uniemożliwiły prowadzenie działalności gospodarczej niektórych branż, dlatego władze Gminy Rewal planują działanie mające na celu pomoc dla przedsiębiorców z terenu Gminy Rewal w złagodzeniu negatywnych skutków restrykcji.

Na najbliższej sesji Wójt Gminy przedłoży Radzie Gminy Rewal projekty następujące uchwał:

  • Uchwała w sprawie częściowego zwolnienia z podatku od nieruchomości, gruntów, budynków i budowli związanych z całoroczną działalnością gospodarczą za I kwartał
  • Uchwała w sprawie odroczenia terminu płatności rat podatku od nieruchomości za I kwartał 2021 r.
  • Uchwała w sprawie zwolnienia z jednej raty opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych

Szacunkowa wartość pomocy dla przedsiębiorców wyniesie 1,5 mln zł

Będziemy na bieżąco informować o postępach prac i szczegółowych rozwiązaniach.

Spis powszechny ludności i mieszkań 2021. Nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych

Wójt Gminy Rewal  – Gminny Komisarz Spisowy w Rewalu

ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych wykonujących czynności w ramach prac spisowych związanych z przeprowadzeniem na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2021 r. spisu powszechnego NSP 2021.

 

NSP 2021 będzie przeprowadzany w terminie od dnia 1 kwietnia do dnia 30 września 2021 r., według stanu na dzień 31 marca 2021 r., godz. 24.00.

UWAGA !

„Obecnie procedowana jest zmiana ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. poz. 1775 oraz z 2020 r. poz. 1486) wydłużająca czas trwania spisu do 30 września 2021 r. (i co za tym idzie – okres pracy rachmistrzów spisowych do 30 września 2021 r.)”,

Termin składania ofert: od 1 do 9 lutego 2021 r. w siedzibie Urzędu Gminy w Rewalu

Kandydat na rachmistrza spisowego powinien spełniać następujące warunki:

  • mieć ukończone 18 lat,
  • cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
  • posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
  • posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie,
  • nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Więcej informacji na temat naboru uzyskać  można na stronie www.bip.rewal.pl oraz
w Gminnym Biurze Spisowym w Rewalu, nr tel. kont. 91-38-49-028

 Wójt Gminy Rewal

Konstanty Tomasz Oświęcimski

Informacja o stawce za odbiór odpadów – 4,20 zł/m3 oraz nowy harmonogram odbiorów odpadów

foto: www.freepik.com

Informacja o stawce za odbiór odpadów – 4,20 zł/m3oraz nowy harmonogram odbiorów odpadów

Urząd Gminy w Rewalu przypomina, że od 1 stycznia br. zmianie uległ harmonogram odbioru odpadów komunalnych. Zwiększona została częstotliwość odbioru selektywnie zbieranych odpadów, które odbierane będą poza sezonem podobnie jak odpady zmieszane – raz w tygodniu. Nowy harmonogram dostępny jest do pobrania na stronie: http://bip.rewal.pl/dokumenty/11824

Jednocześnie informujemy, że pomimo ogólnopolskiego trendu podnoszenia stawek za odbiór odpadów komunalnych oraz stale rosnących kosztów ich zagospodarowania, w gminie Rewal udało się w dalszym ciągu utrzymać stawkę dla wszystkich nieruchomości rozliczających się systemem wodnym na poziomie 4,20 zł/m3 zużytej wody, w przypadku kiedy odpady zbierane są w sposób selektywny. Dla porównania stawki w innych gminach wynoszą: w Dziwnowie  7 zł/m3, w Ustce 7,5 zł/m3, w Gryficach 7,50 zł/m3, w Kamieniu Pomorskim 7,95 zł/m3, w Świnoujściu 8,40 zł/m3, w Mielnie 8,45 zł/m3, w Kosakowie 9,50 zł/m3, w Ustroniu Morskim 9,60 zł/m3, w Darłowie 11 zł/m3.

Zmianie ulegają jedynie stawki opłat dla nieruchomości niezamieszkałych, rozliczających się od pojemników oraz dla nieruchomości, na których zlokalizowane są domki letniskowe  i nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe.

Aktualne informacje dotyczące funkcjonowania systemu gospodarki odpadami na terenie gminy Rewal jak i obowiązujących opłat dostępne są w „Informatorze na 2021 r.” – który jest do pobrania na stronie: http://bip.rewal.pl/dokumenty/11825

Celowy Związek Gmin R-XXI po raz kolejny inwestuje w przyszłość energii elektrycznej.

31 grudnia 2020 roku Celowy Związek Gmin R-XXI podpisał umowę z Urzędem Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego o dofinansowanie projektu pn.:
„Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy około 1 MWp na terenie Regionalnego Zakładu Gospodarowania Odpadami w Słajsinie na działce nr 66/8 o powierzchni 2,8318 ha, obręb Słajsino, gmina Nowogard

Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020

Całkowita wartość projektu: 5.020.804,27 PLN
Wartość dofinansowania z EFRR: 1.951.487,30 PLN
Wkład własny Beneficjenta: 3.069.316,97 PLN

W ramach realizacji projektu zostanie wykonana instalacja fotowoltaiczna o mocy 1 MWp na terenie Regionalnego Zakładu Gospodarowania Odpadami w Słajsinie, w gminie Nowogard.

Koszty związane z realizacją projektu (budową instalacji fotowoltaicznej) są wydatkami rozwojowymi, bezpośrednio związanymi z podniesieniem poziomu ochrony środowiska poprzez inwestycje w instalację do produkcji energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł energii (OZE).

Farma fotowoltaiczna zlokalizowana zostanie w Słajsinie, gmina Nowogard na działce nr 66/8 o powierzchni 2,8318 ha, obręb Słajsino, gm. Nowogard.

Realizacja projektu polega na budowie instalacji fotowoltaicznej o mocy około 1,0 MWp (±5%) składającej się z około 3180 modułów o mocy jednostkowej minimum 300 Wp, posadowionych na gruncie, na dedykowanej konstrukcji wsporczej.

Ponadto projekt zakłada drogi dojazdowe techniczne oraz ogrodzenie terenu.

Podstawowe parametry instalacji fotowoltaicznej wraz z konstrukcją wsporczą:

  • Moc całkowita: około 1000,0 kWp
  • Powierzchnia zabudowy/ powierzchnia pod instalacją fotowoltaiczną: 4934,9 m2
  • Maksymalna wysokość konstrukcji wsporczej: 2,7 m
  • Odległość między stelażami: od 7 do 7,5 m

Teren inwestycji zostanie otoczony ogrodzeniem modułowym z siatki stalowej. Teren oświetlony zostanie lampami LED przystosowanymi do współpracy z systemami monitoringu wizyjnego. Zastosowanie monitoringu wizyjnego będzie miało znaczący wpływ na ochronę terenu inwestycji.
Wykonane zostaną techniczne drogi utwardzone z materiału chłonnego, tłucznia. Teren inwestycji zostanie zaopatrzony w wodę użytkową do mycia instalacji PV.

Ponadto przewiduje się nasadzenia zieleni mającej docelowo stanowić barierę wizualną dla nowo wybudowanej instalacji fotowoltaicznej. Oprócz bariery wizualnej nasadzenia winny mieć także jak największy wkład w ujemny bilans CO2.

Wybudowana instalacja fotowoltaiczna wpływa na poprawę efektywności energetycznej Województwa Zachodniopomorskiego przede wszystkim poprzez wzrost poziomu wykorzystania odnawialnych źródeł energii na terenie oddziaływania przedsięwzięcia.

Stanowi wkład w poprawę jakości i standardów ekosystemu, ze szczególnym uwzględnieniem powietrza atmosferycznego. Szacuje się, że w wyniku wybudowania instalacji fotowoltaicznej nastąpi obniżenie emisji gazów cieplarnianych o ok. 795,95 ton równoważnika dwutlenku węgla.

Warto nadmienić, że będzie to już trzecia instalacja fotowoltaiczna na terenie Regionalnego Zakładu Gospodarowania Odpadami w Słajsinie. Poprzednie umiejscowione są na dachach budynku technicznego, hali kompostowni i hali sortowni o łącznej mocy 0,41 MW. Energia wyprodukowana z nowo wybudowanej instalacji o mocy ok. 1 MW podobnie jak poprzednie wykorzystywana będzie na potrzeby funkcjonowania Zakładu, co pozwoli zaoszczędzić na zakupie energii elektrycznej dodatkowo powyżej 400 tysięcy zł rocznie.

Dodatkowe informacje
https://czg.nowogard.pl/projekty/budowa-instalacji-fotowoltaicznej-o-mocy-ok-1mwp

Azbest

Referat Ochrony Środowiska Urzędu Gminy w Rewalu przypomina, że 31 stycznia mija termin złożenie informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania. Do złożenia informacji zobowiązani są właściciele, zarządcy bądź użytkownicy nieruchomości, na których znajdują się wyroby zawierające azbest. Osoby fizyczne składają informację do Urzędu Gminny natomiast osoby prawne do Urzędu Marszałkowskiego.

Podstawa prawna: § 10 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest.

Formularz dostępny jest pod adresem:

https://www.bazaazbestowa.gov.pl/pl/praktycznie-o-azbescie/wzory-formularzy

Odpowiedź Sekretarza Stanu Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii na apel Koalicji Nadmorskiej

Pan
Arkadiusz Klimowicz
Burmistrz Darłowa

Dotyczy: pisma z 15 stycznia 2021 r. Koalicji Nadmorskiej – Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów

 Szanowny Panie Burmistrzu,

odpowiadając na pismo, Minister Rozwoju, Pracy i Technologii udziela następującej odpowiedzi:

Niewątpliwie obecna sytuacja epidemiczna oraz społeczna jest trudna. W zależności od dalszego rozwoju sytuacji związanej z wirusem SARS-CoV-2 będą wprowadzane lub stopniowo znoszone kolejne ograniczenia, nakazy i zakazy mające na celu przeciwdziałanie epidemii.

Decyzje rządu dot. ograniczeń, w tym także dotyczących sezonu zimowego 2020/2021 podejmowane są w trosce o bezpieczeństwo i zdrowie społeczeństwa. Dyskusja nad nowymi rozwiązaniami odbywa się w ramach posiedzeń Rady Medycznej, Gospodarczego Sztabu Kryzysowego i Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, a także z analitykami i legislatorami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i Rządowego Centrum Legislacji.

Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii wnikliwie analizuje sytuację na rynku usług turystycznych. W celu złagodzenia skutków pandemii COVID-19 w sektorze turystyki, MRPiT od wielu miesięcy podejmuje działania zarówno legislacyjne, jak i pozalegislacyjne.

Działania są skierowane do całej branży turystycznej. 9 grudnia 2020 r. Sejm uchwalił tzw. Tarczę Branżową – ustawę o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID 19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Proponowane instrumenty na rzecz przedsiębiorców obejmują m.in. zwolnienie z obowiązku opłacania należnych składek na ZUS, świadczenie postojowe, dopłaty do wynagrodzeń i małą dotację w wysokości 5 tys. zł. Z pomocy będą mogli skorzystać przedsiębiorcy prowadzący działalność określoną wymienionymi w ustawie kodami PKD.

Pragnę podkreślić, iż w nowelizacji ustawy znalazł się przepis umożliwiający Radzie Ministrów wydanie rozporządzenia poszerzającego zakres branż, z których przedsiębiorcy mogliby skorzystać z proponowanych instrumentów, jak i wydłużenia proponowanego okresu wsparcia. 1 lutego 2021 r. wejdzie w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19.

Ponadto uruchomiona została Tarcza Finansowa PFR 2.0, która obejmie 45 branż. W ramach Tarczy Finansowej 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla mikro, małych i średnich firm rząd chce kontynuować wsparcie przedsiębiorców poszkodowanych przez sytuację związaną z COVID-19. Budżet programu wyniesie 13 mld zł. Na program składają się: Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla mikrofirm o wartości 6,5 mld zł oraz Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla małych i średnich firm o wartości 6,5 mld zł. Finansowanie w ramach programu będzie udzielane od 15 stycznia 2021 r. do 31 marca 2021 r.

Rada Ministrów przyjęła też uchwałę w sprawie noweli Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju dla małych i średnich firm – tzw. Tarczy Finansowej 1.0 PFR. Rząd chce umożliwić przedsiębiorcom działającym w branżach szczególnie dotkniętych restrykcjami sanitarnymi w związku z COVID-19, umarzanie do 100 proc. subwencji udzielonej w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju dla małych i średnich firm. Na nowe rozwiązanie rząd przeznaczy ok. 7,5 mld zł. Przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w związku z epidemią COVID-19, w dalszym ciągu mogą skorzystać z dostępnych środków wsparcia z Tarczy antykryzysowej.

Wśród nich nadal aktywne są, m.in. środki z Pakietu BGK: https://www.bgk.pl/mikro-male-i-srednieprzedsiebiorstwa/pakiet-pomocy-bgk/, takie jak dopłaty do oprocentowania kredytów zarówno nowych, jak i już zaciągniętych, czy gwarancje de minimis do 80% kwoty kredytu, a także środki z właściwych urzędów pracy dla przedsiębiorców, którzy dotychczas z nich nie skorzystali.

Dostrzegając wpływ pandemii na finanse samorządów, rząd podejmuje działania umożliwiające wsparcie finansowe jednostek samorządu terytorialnego. Dla przykładu, jednostki samorządu terytorialnego otrzymają dodatkowe środki z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19. Będą one mogły być wykorzystane na inwestycje, w tym jako wkład własny do projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej. Kwota środków została ustalona na poziomie 12 mld zł.

Z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 zostaną również skierowane do gmin środki w wysokości 250 mln zł z przeznaczeniem na inwestycje realizowane w miejscowościach, w których funkcjonowały zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwa gospodarki rolnej.

Sukcesywnie przyznawane są też środki na wnioski dysponentów z poszczególnych rezerw celowych na finansowanie zadań związanych ze zwalczaniem zakażenia, zapobieganiem rozprzestrzenianiu się, profilaktyką oraz zwalczaniem skutków choroby zakaźnej wywołanej wirusem SARS-CoV-2, w tym m.in. dla jednostek samorządu terytorialnego na zakup sprzętu medycznego. Wprowadzono także rozwiązania, które pozwolą na udzielenie dodatkowego wsparcia jednostkom samorządu terytorialnego położonym na obszarach górskich. Regulacje w tym zakresie zawarte są w uchwale nr 6 Rady Ministrów z dnia 12 stycznia 2021 r. zmieniającej uchwałę w sprawie wsparcia na realizację zadań inwestycyjnych przez jednostki samorządu terytorialnego (MP z 2021 r., poz.26).

Wsparcie przewidziane uchwałą oparto o analizę ruchu turystycznego za I kwartał z lat 2018-2020. Na jej podstawie można stwierdzić, że w okresie zimowym krajowy ruch turystyczny koncertuje się w województwach, na terenie których znajdują się gminy górskie (województwa Dolnośląskie, Małopolskie, Podkarpackie i Śląskie). Średnie dane z I kwartału w ostatnich 3 latach pozwalają oszacować wielkość krajowego ruchu turystycznego na terenie tych czterech województw w sumie na poziomie około 3,8 mln, co stanowi około 40% ruchu na terenie całego kraju w tym okresie każdego roku. W tym samym okresie na terenie dwóch województw nadmorskich, tj. Pomorskiego i Zachodniopomorskiego, odnotowywano około 1,4 mln krajowych podróży turystycznych, co stanowiło około 15% ruchu krajowego mieszkańców Polski.

Z poważaniem
Z upoważnienia
Andrzej Gut-Mostowy Sekretarz Stanu

 

Plik do pobrania

Poczuj się jak Wójt Gminy Rewal i zasiądź w jego fotelu na jeden dzień!

Niepowtarzalna szansa, by na jeden dzień objąć fotel Wójta Gminy Rewal Konstantego Tomasza Oświęcimskiego. Zwycięzca licytacji na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy będzie mógł  wcielić się w rolę gospodarza i poczuć na własnej skórze czym jest zarządzanie Gminą Rewal. W programie:

– uroczysta symboliczna nominacja,

– ekskluzywne zwiedzanie siedziby Urzędu Gminy Rewal,

– podejmowanie strategicznych decyzji,

– poznanie tajników działalności referatów,

– do dyspozycji profesjonalna obsługa Sekretariatu,

– możliwość realizacji własnego pomysłu związanego z Gminą Rewal,

– pamiątkowe zdjęcia i gadżety.

Termin wizyty będzie ustalony w zależności od sytuacji pandemicznej oraz w porozumieniu ze zwycięzcą aukcji. Czas realizacji do 31 grudnia 2021 roku.

 

Link do licytacji:  https://allegro.pl/oferta/poczuj-sie-jak-wojt-gminy-rewal-10158163724

Licytacja trwa do 1 lutego 2021 r.

Przejdź do treści
Ustwawienia Prywatności

Niniejszy serwis używa tzw. ciasteczek (ang. cookies) aby ułatwić użytkownikom przeglądanie zawartości. Informacja z ciasteczek jest przechowywana w Twoje przeglądarce i rozpoznaje Twoje preferencje podczas ponownych odwiedzin. W ten sposób jesteśmy w stanie zrozumieć, które sekcje naszego serwisu są najbardziej potrzebne i interesujące