Dnia 10 maja br. rozpoczęła się 5-cio dniowa w Wycieczka do Warszawy dla uczniów klas IV-VI niechorskiej szkoły. Do stolicy dotarliśmy po południu i udaliśmy się na Cmentarz Powązkowski. Przeszliśmy Aleją Zasłużonych, gdzie widzieliśmy groby największych i najwybitniejszych Polaków. Zobaczyliśmy także miejsce spoczynku Patrona Naszej Szkoły –  Leonida Teligi. Potem udaliśmy się do Józefowa, a dokładniej do Ośrodka Rekolekcyjnego Ojców Szensztackich.

Wtorek rozpoczęliśmy wspólnym śniadaniem o godzinie 7:00. Po przejeździe przez współczesną Warszawę dotarliśmy w okolice Ogrodu Saskiego. Bezpośrednio z niego udaliśmy przed  Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie widzieliśmy uroczystą zmianę warty. Następnym punktem naszej wycieczki był Teatr Wielki – Opera Narodowa. Mieliśmy tam okazję zwiedzić kulisy czyli scenę od tyłu, rozmaite rekwizyty używane przy różnego rodzaju sztukach. Później zwiedziliśmy Warszawską Starówkę, a na niej przede wszystkim Zamek Królewski i dziesiątki pomników: Pomnik Małego Powstańca, Pomnik Kilińskiego, Nike, a także Krakowskie Przedmieście z historycznymi kamienicami. Potem wjechaliśmy na 30-ste Piętro Pałacu Kultury i Nauki, aby stamtąd podziwiać Piękną Panoramę Warszawy. Wracając na nocleg utknęliśmy w korkach, dzięki czemu mogliśmy dokładniej przyjrzeć się współczesnej Warszawie.

W środę  zwiedzaliśmy siedzibę Parlamentu. Naszym przewodnikiem był Pan Konstanty Tomasz Oświęcimski, Poseł pochodzący z Niechorza. Pokazał nam najważniejsze miejsca Sejmu, a także wprowadził  na Obrady Sejmu i do Drugiej Osoby w Państwie – Marszałka Sejmu Pana Radosława Sikorskiego. Pan Marszałek był w stosunku do nas bardzo uprzejmy, zrobił sobie z nami pamiątkowe zdjęcia i podpisał egzemplarz Konstytucji specjalnie dla naszej szkoły. W korytarzach sejmowych widzieliśmy wielu ważnych polityków. Zobaczyliśmy Także Miejsce Obrad Senatu, po czym zjedliśmy obiad w sejmowej restauracji. Tego dnia odwiedziliśmy również Pałac Łazienkowski i Wilanów, a wieczorem odpoczywaliśmy w kinie. Czwartkowe przedpołudnie spędziliśmy w Centrum Nauki Kopernik. Wszystkim się tam bardzo podobało. Szczególnie duże wrażenie wywierały na nas urządzenia, do których można było mówić lub samodzielnie je zaprogramować. Składaliśmy różne budowle, bawiliśmy się z wodą i oczywiście kupowaliśmy pamiątki. Później przejechaliśmy się metrem w kierunku Stadionu Narodowego, gdzie trwały Targi Książki, dzięki nim mieliśmy okazję zobaczyć Pierwszą Damę- Annę Komorowską. Podsumowaniem dnia było zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego. Widzieliśmy oryginalną broń, ubrania i przedmioty ze zrzutów, używane przez Powstańców. Duże wrażenie zrobił na nas film Miasto Ruin w technice 3D.

W  piątek rano pożegnaliśmy gościnnego ojca Romana z Józefowa. Po drodze do domu zwiedziliśmy miejsce narodzin Fryderyka Chopina – Żelazową Wolę, a także Muzeum Wsi Łowickiej.

W Niechorzu byliśmy około godziny 21:30. Wycieczka wszystkim bardzo się podobała, a droga powrotna minęła bardzo szybko. Miejmy nadzieję, że kiedyś wrócimy jeszcze do naszej pięknej, ukochanej Stolicy.

Organizatorzy i uczestnicy wycieczki do Warszawy ze Szkoły Podstawowej w Niechorzu składają serdeczne podziękowania Panu Posłowi Tomaszowi Konstantemu Oświęcimskiemu za umożliwienie zwiedzenia Sejmu oraz gościnne i hojne przyjęcie.