Uprzejmie przypominam, że zgodnie z art. 111 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2015r., poz. 1286 ze zm.), przedsiębiorca prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim, jest zobowiązany do złożenia do dnia 31 stycznia 2016 r.
pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w każdym punkcie sprzedaży oddzielnie oraz do wniesienia na rachunek gminy opłaty za korzystanie z zezwoleń w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach w terminach: do dnia 31 stycznia, 31 maja, 30 września danego roku kalendarzowego.

Opłata  za zezwolenia wnoszona jest na rachunek gminy w Banku Spółdzielczym Gryfice O/ Rewal na konto nr 45 9376 0001 0010 5242 2002 0033.

Przedsiębiorca w myśl znowelizowanych przepisów  może zapobiec wygaśnięciu posiadanego zezwolenia jeśli w terminie 30 dni od upływu ustawowego terminu do złożenia oświadczenia o wysokości sprzedaży w roku poprzednim (tj. w ciągu 30 dni liczonych od dnia 1 lutego danego roku) złoży przedmiotowe oświadczenie oraz zapłaci organowi dodatkową opłatę w wysokości 30% opłaty przewidzianej dla przedsiębiorców rozpoczynających sprzedaż.

Ponadto zezwolenie udzielone przedsiębiorcy zachowa ważność jeśli w terminie 30 dni od upływu ustawowego terminu na wniesienie danej raty opłaty należna kwota zostanie uregulowana oraz jeśli zostanie wniesiona dodatkowa opłata w wysokości 30% danej raty.
Uwaga !

Przedsiębiorca, któremu zezwolenie wygaśnie z powodu niezłożenia oświadczenia lub niedokonania opłaty w ustawowym terminie, może ubiegać się ponownie o jego wydanie po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji stwierdzającej wygaśnięcie zezwolenia.